Mai hír: "Váratlan bejelentést tett szerdán az Audi: kiszállnak a megbízhatósági világbajnokságból (WEC) és a 24 órás versenyekből is, hogy a 2017-es évtől kezdve a elektromos meghajtású Forma-E-re fókuszáljanak.
A döntés értelmében már 2017-ben sem indulnak a sorozatban, de a 24 órás versenyeket, így a legendás Le Mans-t is kihagyják majd."
Első olvasatra nagyon durva bejelentés ez. De ugyanakkor örömteli is, hogy a nagy gyártók kezdik felismerni, hogy a klasszikus autóversenynek van negatív oldala is és igazából már a reklámértéke sem egyértelműen pozitív. Sőt ahogy az Audinál fogalmaztak: "Ahogy a közútra gyártott autóink is egyre nagyobb arányban lesznek elektromos hajtásúak, úgy a versenyautóinknak is ebbe az irányba kell haladniuk."
És nem arról van szó, hogy egy vergődő csapat végre valamire rá tudja fogni a kiszállását ebből a sorozatból, hiszen az Audi az elmúlt 18 évben 12 győzelmet szerzett Le Mans-ban, a 2012-ben elindított WEC-ben pedig az első két szezont ők zárták az élen. De rájöttek, hogy érdemesebb a sok energiát és pénzt az új technológiába tolni. Hiszen ezek a sorozatok gyakorlatilag a legújabb fejlesztések tesztelései, és most már mások az irányok, most az elektromos hajtáson kell dolgozni, hogy ne maradjon le senki a konkurensektől. Pár éve volt olyan hír is, hogy beszállnak a Forma-1-be, de abból most már végképp nem lesz semmi. És ez jó így.
Egyébként az idén a Jaguár is indított csapatot a Forma-E-ben és a Mercedes is komolyan tervezi - sikeres és más szériákat megjárt versenyzőket láthatunk majdnem mindegyik csapatban.
És hogy mennyire elismert és menő lett mára ez a sorozat, mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy sikerült elérniük azt, amit a Forma-1-nek fennállása óta sosem, futamot rendezhetnek New York belvárosában. Előbb-utóbb érdemesebb lesz nézni ezt a sorozatot a gyártók és a helyszínek miatt is.
Az eredeti cikk ide kattintva olvasható.