Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Gondolkozz, legyél vegán!

Gondolkozz, legyél vegán!

Támadások és érvelések

2013. szeptember 01. - Go Vegan

Elég régóta érik már bennem ez az írás arról, hogy mit gondolnak rólam és én miket gondolok másokról, hogy élem meg a vegánságot és azt, hogy mások nem azok. Mennyire érzem magam kívülállónak és mennyire vagyok kitéve a támadásoknak.

Megpróbáltam összeszedni a gondolataimat erre vonatkozóan:

1. Állítás rólam: "felsőbbrendűnek érzed magad!"
1. Válasz: nem igaz. Elsősorban akkor szokott ez a mondat elhangzani, mikor visszakérdezek azoktól, akik tőlem kérdeznek, hogy te miért nem vagy vegán? Én nem érzem magam felsőbbrendűnek, csak teljesen más életfelfogásom van és mások a prioritásaim, egészen pontosan nincsenek. Számomra egy állat nem alacsonyabb rendű, mint egy ember.

2. Állítás rólam: "lenézed a húsevőket!"
2. Válasz: nem igaz. Én is sokáig ettem húst, tejtermékeket még tovább, a sajtot a mai napig imádom (bár nem fogyasztom). Szóval abszolút értem a vegyes táplálkozásúakat. Azzal nem tudok azonosulni, hogy ha valakinek legalább annyi információja van a nagyüzemi állattartásról/tejfarmokról/kísérleti laborokról/cirkuszokról mint nekem és ugyanúgy vegyes táplálkozású marad. Természetesen ez is az egyén saját döntése, de ezt én nem tudom felfogni. Ez a jó szó. Nem elfogadni, felfogni. De hát sok ilyen dolog van az életben. Más azt nem tudja felfogni, hogy nem akarok gyereket.

Mostanában ez a két dolog hangzik el a fórumokon, ahol írogatok újabban.
Azt is fontos leírni, hogy a vegánság nem CSAK az állatok életének védelméről szól, bár nagyon nagy részben igen.
Ugyanannyira fontos az emberi egészség (persze csak mértékkel, mert kólát is iszom), de ez alatt inkább azoknak az embereknek az ellátását értem, akik azért éheznek, mert a gabonát, amit nekik kellene megenni, állatok eszik meg, az ivóvíz készlet védelme, a tömeges fajkipusztulás (kell a terület a gabonának és az állatoknak) mind mind olyan dolog, ami pár éven belül nagyon erősen kihatással lesz a mindennapjainkra.
Könyörtelenül megöljük az állatokat, elvesszük az élőhelyüket, birtokoljuk, kínozzuk őket.

Felfoghatatlan számban pusztítjuk el őket nap mint nap. És miért? Mert nem vagyunk hajlandóak tájékozódni, utána olvasni, mert "fúúú, én nem tudom végignézni", és így persze azt se tudják, miről van szó, de azért csípőből elutasítják a vegán életmódot, mert hülyeség és ők egyébként sem akarnak szektások lenni.


Pedig rengeteg cikk született már akár arról, hogy az emberi fogazat mire is van kitalálva, arról, hogy hogyan lehet helyettesíteni az állati eredetű ételeket, termékeket, de az emberek többsége, mint minden más területén az életnek (házasság, politika, stb), inkább homokba dugja a fejét és éli az életét úgy ahogy eddig, mert az a NORMÁLIS. Ezt hallgatja kiskora óta. Akkor is ezt az életet éli, ha az szar és már-már kibírhatatlan.

Én nem vagyok hajlandó homokba dugni a fejem, és bármekkora kis csepp is vagyok a tengerben, remélem, hogy egyszer a cseppeket rohanó folyóvá tudom/tudjuk változtatni és az állatok élhetnek az élethez való jogukkal, emberi beavatkozás nélkül. 

Hiszen ugyanúgy tudunk enni "húst, sajtot, tejet, tejfölt" az égegyadta világon mindent! Csak máshonnan és máshogyan. Hajrá!

A bejegyzés trackback címe:

https://legyelvegan.blog.hu/api/trackback/id/tr165488176

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása